Bygg, anlegg, KEM og FDV, Ledelsesfag

Grunnleggende praktisk lederutdanning for bygg- og anleggsbransjen

Dette studiet i grunnlegende praktisk ledelse vil gjøre deg bedre rustet til å gå fra rollen som fagarbeider til å ha et lederansvar i bygg- eller anleggsprosjekter.

Elektro

Elkraft

Elkraftfaget omfatter hele energikjeden, fra produksjon og fordeling til forbruk og er et fagområde i rask utvikling. Alternativ energi og automatisering er noen stikkord her. Det er stort behov for fagskoleingeniører innen elkraft. Her får du også teorien som kreves for autorisasjon som elektroinstallatør og ekominstallatør.

Frisørfag

Kjemi i frisørfaget

Videreutdanningen gir spisskompetanse innen kjemi i frisørfaget. Og passer for deg som ønsker å ta trygge, miljøbevisste og bærekraftige valg av produkter og behandlinger for din salong.

Kommunikasjon i frisør- og hudpleierfaget

Videreutdanningen gir spisskompetanse i kommunikasjon
for frisører- og hudpleiere.

Barberfaget

Videreutdanningen gir spisskompetanse innen barberfaget og passer for deg som ønsker fordypning og spesialisering som barberer og herrefrisør. Studiet har oppstart høsten 2024.

Helsefag, Oppvekstfag

Arbeid med sårbare barn og unge

Videreutdanningen gir spisskompetanse innen arbeid med barn og unge med langvarige og sammensatte behov grunnet somatisk sykdom, psykiske lidelser, nedsatt fysisk funksjonsevne eller psykisk utviklingshemming.

Ledelsesfag

Praktisk lederutdanning

Ledelse har vært et naturlig fenomen i menneskelivet til alle tider. Gode fagarbeidere blir ofte tildelt en lederrolle med tilhørende krav og forventninger, men hvordan gå fra rollen som fagarbeider til leder?

Ledelsesfag, Frisørfag

Økonomi, ledelse og markedsføring for frisører

Dette studiet gir deg kunnskaper og ferdigheter innen ledelse, økonomistyring og markedsføringsledelse (LØM). Studiet er et godt utgangspunkt for deg som ønsker å starte opp med en egen virksomhet eller et nødvendig faglig grunnlag for deg som allerede er leder i en frisørbedrift.