– Det er lurt å skaffe seg bevis på at man kan noe

– Fagskoleutdanningen har medført at jeg har den jobben jeg har i dag, og jeg vil altså få papirer som viser hva jeg kan, forteller Espen Klippenberg Bø i dette studentportrettet.
espen_klippenberg_boe_fagskolen_telemark
– Fagskoleutdanningen har medført at jeg har den jobben jeg har i dag, og jeg vil altså få papirer som viser hva jeg kan, sier Espen Klippenberg Bø.

Navn: Espen Klippenberg Bø

• Alder: 36
  • Jobb: Prosjekttekniker, ansatt i Storm Elektro, Fredrikstad
  • Studerer: Bygningsautomasjon, Fagskolen i Telemark

- Jeg er utdannet elektriker med fagbrev. I 2015 begynte jeg på Fagskolen i Telemark fordi jeg ville lære mer. Jeg synes det er veldig moro med styringer og automatikk, og det er lurt å skaffe seg bevis på at man kan noe om det.

Jeg har tidligere tatt fagskoleutdanning som energirådgiver, og jeg tar nå en treårig, nettbasert utdannelse i bygningsautomasjon. Nettundervisningen gjør at jeg samtidig kan være i full jobb – der jeg bl.a. styrer store kontorlokaler og sykehus, og jeg har også vært med på å bygge om ventilasjonsanlegg i skoler.

Fagskoleutdanningen har medført at jeg har den jobben jeg har i dag, og jeg vil altså få papirer som viser hva jeg kan. Det er økende tekniske krav til bygg og installasjoner. Jeg har fått en annerledes og mer spennende jobbhverdag, og jeg tjener også bedre enn før.

Jeg har kone og to barn, og med full jobb er hverdagen hektisk. Men det går greit å utdanne seg i tillegg. Hvis jeg ikke får med meg undervisningen når den overføres direkte på nettet, kan jeg se den senere.