Våre skoler

Fagskolene på Østlandet er et samarbeid mellom de offentlige fagskolene på østlandet. Fagskolene tilbyr en yrkesrettet høyere utdannelse, og er et alternativ til høgskoleutdanning. Tar du fagskole, får du en kompetanse som er sterkt etterspurt og du legger grunnlaget for en spennende karriere.

Østfold fagskole i Fredrikstad
Østfold fagskole er en del av et større kompetanseområde med høgskole og andre kunnskapsbedrifter. Skolen er samlokalisert med høgskolen og benytter felles tjenester innen bibliotek, kantine og laboratorier. Fagskolen er plassert sentralt i Fredrikstad, med kort vei til blant annet offentlig transport.

Fagskolen Tinius Olsen på Kongsberg
Fagskolen Tinius Olsen kan fra sommeren 2015 tilby nye lokaler i Krona; Kongsbergs nye kultur- og kunnskapssenter, som ligger i Hasbergtjerndalen på Vestsida. Lokalene er planlagt sambrukt med Høyskolen i Buskerud og Vestfold. Lab’er og undervisningsrom er utstyrt og designet med nyeste teknologi.
Teknologibyen Kongsberg er den internasjonale småbyen med sterkt fokus på utvikling og kompetanse. Her finnes noen av verdens fremste teknologibedrifter.

Fagskolen Innlandet på Gjøvik
Fagskolen Innlandet ligger sentralt plassert rett utenfor sentrum av Gjøvik. Det finnes 4000 studenter i dette området. Gjøvik-området er ledende innen industri og handel på innlandet. Næringsklyngen på Raufoss er internasjonalt kjent og en god samarbeidspartner for fagskolen.

Fagskolen Telemark i Porsgrunn
Fagskolen holder til på Kjølnes. Nærmeste nabo er Høgskolen i Telemark, som bidrar til et bredt kompetansemiljø. I Grenland er det et rikt industriliv med stort behov for arbeidskraft.

Fagskolen Vestfold i Horten
Fagskolen i Vestfold ligger i Horten sentrum og er samlokalisert med Horten videregående skole. Skolens maritime avdeling er samlokalisert og samordnet med Høgskolen i Vestfold. Horten er med sine drøyt 4000 studenter en attraktiv by og et viktig knutepunkt på Østlandet.

Fagskolen Oslo Akershus
Fagskolen Oslo Akershus ligger i den nybygde Kuben yrkesarena og har et hyggelig studentmiljø med ca. 750 studenter. Arbeidsmarkedet i Oslo er svært godt for fagskoleutdannede. Fagskolen Oslo Akershus har avdelinger på Bjørkelangen, Strømmen og Rud.