Ikke for sent å få studieplass til høsten!

En gladmelding til etternølere (og andre): Det er stadig mulig å søke studieplass ved en av våre fagskoler. De enkelte fagskolene tar nå imot søknader på restplasser.
Studenter ved Fagskolen Telemark
De enkelte fagskolene tar nå imot søknader på restplasser.

Fagskolen på Østlandet har hatt stor pågang av søkere, men det er plass til enda flere. Selv om fristen for det store fellesopptaket til skoler og studiesteder i Norge gikk ut 15. april, står studiedøra stadig på gløtt. Vi tar nå imot søknader på restplasser.

På noen fagretninger kan det være god plass, på andre kan det være snakk om bare få plasser. Erfaringsmessig viser det seg også at noen som allerede har søkt, ikke er kvalifiserte til opptak, og noen søkere kan velge å trekke seg før studiestart. Dermed kan det være håp om skolegang også for dem som ikke søkte før 15.april.

Skolene har utarbeidet egne skjemaer for direkte søking.