Karrieredag på Fagskolen Innlandet

<p>Vellykket møte mellom studenter og næringsliv under årets karrieredag.</p>
Karrieredag Fagskolen Innlandet
Benteler var en av bedriftene som møtte studenter fra Fagskolen Innlandet under Karrieredagen 2017.

Tirsdag 7. februar var det duket for karrieredag for studentene på Fagskolen Innlandet. Dette var den femte i rekken av vellykkede møter mellom studenter og bedrifter i regi av studentrådet. Studentrådet hadde sendt ut invitasjoner til en rekke bedrifter og var fornøyd med oppslutningen om arrangementet.

Skolens fellesarealer var fylt med stands fra 15 bedrifter; de fleste lokale, men også fra et større område i Innlandet. Studentene fikk møte bedrifter som representerte de fleste fagområder som fagskolen har tilbud i.

Det var stor aktivitet og livlig prat rundt i fellesarealene. Vi spurte noen studenter som sto og pratet med representanter fra Tronrud MjøsBYGG hvordan de opplevde denne karrieredagen. De syntes det var fint med en slik dag, sa de. De fikk kontakt med firmaer som kunne bli deres framtidige arbeidsgiver. Gjennom samtalene hadde de også fått nyttig informasjon om hvordan bedriftene jobber og hva slags stillinger de kunne få. De studentene vi snakket med her, ønsket å ta et ekstra år for å bli enda bedre i stand til å tilfredsstille bedriftenes behov i framtida.

Utstillerne var også godt fornøyd med denne karrieredagen. De vi snakket med, var godt besøkt, og mange bedrifter, som GK, Tronrud, Nammo, Hæhre og Mustad Autoline, kom i kontakt med studenter som de ønsket som søkere til ledige stillinger. Det er stort behov for kompetanse ute i arbeidslivet, og de som kommer fra fagskolen er ettertraktet, da de både har fagbrev og ingeniørutdanning. Dette var den enstemmige dom fra utstillerne.