Lærerne skal lære om digitalisering

Fagskolen Innlandet på Gjøvik ønsker velkommen til konferanse for lærere i offentlige fagskoler. Årets tema er: Digitalisering – næring og læring.
Mange lærere i den offentlige fagskolen deltok på fjorårets lærerkonferanse på Gjøvik. Fagskolen Innlandet inviterer nå til ny lærerkonferanse 15.-16. november. Foto: Håvard Lund.

Den årlige konferansen for lærerne i de offentlige fagskolene er en populær mulighet for faglig oppdatering og inspirasjon. Rundt 100 lærere har de siste årene deltatt på konferansen på Fagskolen Innlandet, og nå er det klart for en ny runde.

Datoene er torsdag 15. og fredag 16. november, og årets konferansetittel er «Digitalisering – næring og læring». Dette er tema som stadig blir viktigere også for fagskolene og deres lærerkrefter. Foredragsholderne er hentet fra både forskning/akademia og IT-bransjen, og på programmet står innledninger fra Nils Ola Bark, partner og markedsdirektør i Atea Norge, Rune Johan Krumsvik, professor i pedagogikk ved Universitetet i Bergen, Ottar Henriksen, leder for institutt for industriell økonomi og teknologiledelse NTNU, og Skjalg S. Stavheim, CEO Hexagon Ragasco.

Flere innledere vil være klare om kort tid, de skal bl.a. ta for seg IT-sikkerhet og helseteknologi. Se oppdateringer om foredragsholdere på Lærerkonferansens Facebook-side.

Deltakerne skal også jobbe med gruppearbeid. Det faglige innholdet formidles på Fagskolen Innlandet på Gjøvik (Campus Kallerud), en drøy kilometer fra Gjøvik sentrum, og hos MTNC Manufacturing Technology Norwegian Catapult Centre på Raufoss. Programmet omfatter også festmiddag på Quality Strand Gjøvik på torsdag kveld.

Interessert? Nærmere informasjon og påmelding finner du her.

Dato: 15.-16. november
Sted: Fagskolen Innlandet
Påmeldingsfrist: 29. oktober

Konferanseavgift:

Pris: kr 1950,- pr deltaker og kr 1550,- fra og med deltaker nr 6 fra samme skole.

Overnatting:

Den enkelte må selv bestille hotellrom. Vi har inngått avtale med Quality Strand Hotell Gjøvik med overnatting og festmiddag, pris pr. pers 2005.- (enkeltrom). De ønsker samlebestilling pr skole sendt til:

Ann Kristin Sandberg
Bookingsjef Kurs/Konferanse
Mob: +47 99 59 04 12 | Tel: +47 61 13 20 00
Dir: +47 61 13 08 49
E-post:  ann.kristin.sandberg@choice.no
Strandgt. 15 |NO-2815 Gjøvik | www.choice.no| Quality Hotel Strand

Kontaktinformasjon Fagskolen Innlandet:

Faglige spørsmål kan rettes til:
Frank-Jørgen Vangen
Mobil: 958 12 313