Møt fagskolen på Bygg Reis Deg!

Fagskolen Innlandet er selvsagt til stede når over 40.000 besøkende, 550 utstillere og kronprinsen møtes på den årlige messen for byggenæringen.
Anne Rørvik i full gang på standjobb for Fagskolene
Når dørene åpner klokken 10 onsdag 18. oktober til den årlige fagmessen for byggenæringen, Bygg Reis Deg, så er Fagskolene på Østlandet tilstede på stand nr. E04-01 i år som i fjor.

Når dørene åpner klokken 10 onsdag 18. oktober, er det klart for fire dager med foredrag, debatter, seminarer – og selvsagt utallige møter mellom utstillerne og de mange tusen besøkende. Den årlige fagmessen for byggenæringen er blitt en viktig arena for kunnskap og utvikling.

Og da må selvsagt fagskolene være til stede. Som en stadig viktigere leverandør av fagfolk til den norske byggebransjen, legger fagskolene stor vekt på å formidle kunnskap om seg selv. Ikke minst har en rekke fagskolestudenter blitt nettopp fagskolestudenter etter møtet med skoleslaget på Bygg Reis Deg. Vår stand vil under hele messen være bemannet med skolefolk som kan presentere undervisningstilbudet og svare på spørsmål.

De seks store, offentlige fagskolene på Østlandet samarbeider på en rekke måter, bl.a. gjennom nettstedet www.fagskolene.no. Skolene samarbeider også om undervisningsopplegg og fagutdanning, alt med tanke på å kunne tilby studier (på heltid, deltid, nett) som skal være mest mulig relevante for bedriftene i byggenæringen og for studentene selv. Fagskolene på Østlandet samarbeider tett med det lokale næringslivet. De seks skolene er Fagskolen Østfold, Fagskolen Vestfold, Fagskolen Telemark, Fagskolen Oslo Akershus, Fagskolen Innlandet (Gjøvik) og Fagskolen Tinius Olsen (Kongsberg)

Årets Bygg Reis Deg byr på en rekke nyheter, og bl.a. skal byggenæringens innovasjonspris deles ut.

Messen er åpen 10-19 onsdag, torsdag og fredag, på lørdag 10-18. Du finner oss på stand E04-01.

Velkommen!