Nå starter BIM-studiene!

6. september fikk Fagskolen Innlandet bekreftelsen fra NOKUT. Det nye studiet i BIM-konstruksjon er godkjent.

BIM Fagskolen Innlandet
Henning Håkensbakken Roland, Kari Nordskogen og John Ola Bakken ønsker studentene velkommen til den nye BIM-laben.

Studiene starter allerede mandag 11. september.

- Endelig kan vi få lov til å sette i gang BIM-utdanningen, sier rektor Kari Nordskogen.

- Studiet gir kompetanse som er helt nødvendig for næringslivet, og vi skal bidra.

Stor etterspørsel

Det er stor etterspørsel etter BIM-teknikere, blant annet hos større entreprenører, rådgivere, programvareleverandører, arkitektfirmaer, ferdighus-fabrikanter og i undervisningssektoren.

BIM-studiet gir kompetanse i 3D-modellering av tekniske installasjoner i bygg, 2D-tegning, digitale verktøy, presentasjon, byggfag, kommunikasjon og matematikk samt elektronisk samhandling.

- Våre ansatte, ikke minst lærere, har gjort en kjempejobb for å etablere dette studiet, fortsetter Nordskogen.

- Vi er nå enda nærmere vår visjon om å være en framtidsrettet fagskole. Kunnskapsdepartementet ga oss prosjektmidler til å investere i nødvendig utstyr. BIM-laben er klar til bruk, og vi starter på mandag.