Prosjektledelse for bygg- og anleggsbransjen

Dette studiet i prosjektledelse vil gjøre deg bedre rustet til å lede planlegging, gjennomføring og avslutning av bygg- og/eller anleggsprosjekter.

Bygg- og anleggsbransjen trenger flere fagarbeidere med kompetanse innen prosjektledelse. Som student vil du lære å planlegge, organisere og gjennomføre et bygg- og/eller anleggsprosjekt. Målgruppen for studiet er fagarbeidere som har, eller ønsker å ta, en lederrolle som prosjektleder eller prosjektmedarbeider i bygg- og anleggsbransjen. I utdanningen legges det vekt på praktisk og bransjespesifikk tilnærming til prosjektlederfaget, som sammen med teori og din egen faglige og praktiske bakgrunn danner grunnlaget for ditt læringsutbytte. Utdanningen vil gi deg kompetanse som skal bidra til bærekraftige løsninger og utvikling i prosjekter.

Se hvilke fagskoler som tilbyr utdanningen på høyre side