Modulen er en del av studietilbudet Logistikk i helseforetak.
Hva lærer du?
Følgende emner inngår i modulen:
- Innføring i logistikk i helseforetak
- Vareflyt
Etter gjennomført modulutdanning skal du ha kunnskap om grunnleggende logistikk i forsynings- og verdikjeden i et helseforetak, innkjøpets funksjon i verdikjeden, digitalisering, samt økonomi og vareflyt i foretaket. Du skal kunne reflektere over egen faglig utøvelse og justere denne under veiledning.
Gjennomføring
Nettbasert med samlinger
Lengde: 9 uker
Omfang: 5 studiepoeng
Kostnad: Gratis
Oppstart: Uke 38, 2023
Søknadsfrist: 28.08.2023
Spørsmål: Kontakt Ruth Laeskogen Hoff, e-post: ruthof@fagskolen-innlandet.no, tlf. 907 39 781
Om Logistikk i helseforetak
Logistikk i helseforetak er en modulutdanning sammensatt av 3 moduler. Modulutdanningen handler om hvordan ansatte i helsesektoren som i dag jobber med logistikk, uavhengig av utdanningsbakgrunn, kan bidra operativt og effektivt til en forbedret forsynings- og verdikjede. Dette resulterer i frigjort tid for helsepersonell. Studenten vil dermed lære å være med og skape god pasientflyt, og på den måten bidra til god logistikk i pasientforløpet. Studietilbudet er et samarbeid med avfalls- og gjenvinningsbransjen hvor målet er å få økt sortering, redusert returlogistikk og dermed redusert klimaavtrykk fra helseforetak.
Studiet består av tre moduler på 5 studiepoeng hver:
1. Grunnleggende logistikk i helseforetak
2. Praktisk logistikk i helseforetak
3. Bærekraftig logistikk i helseforetak