Barberfaget

Videreutdanningen gir spisskompetanse innen barberfaget og passer for deg som ønsker fordypning og spesialisering som barberer og herrefrisør. Studiet har oppstart høsten 2024.

NYHET!

Norges første høyere yrkesfaglig utdanning innen barberfaget er snart klar for opptak!

Studiet har et omfang på 10 studiepoeng og lagt opp med 3 temaer. Studiet er nettbasert kombinert med to fysiske samlinger. Denne utdanningen vil ruste deg til å utføre barberyrket på et høyt og eksklusivt nivå.

Det er stor etterspørsel på spesialister i herrefrisørfaget og aldri før har kundens moter, trender og velvære vært større enn nå. Dette studiet setter kundens ønsker og behov i fokus. Vi går i dybden og bredden for å øke forståelsen i herrefaget. Dine kunder vil merke en forskjell og vil få behandlingen de har fortjent.

Dette studiet er for deg som er frisør og som ønsker fordypning og spesialisering som barberer og herrefrisør. Enten det er som fulltidsbarberer eller om du ønsker å kombinere det inn i frisørfaget. Studenten vil lære barbering, skjeggforming og pleie. Dette vil dreie seg om service prosessen, fra kunden kommer inn i salongen til den går ut igjen. Og hudanalyse, konsultasjon, verktøyvalg, HMS, bakteriologi, relasjon og service, og historie. Dette studiet vil gjøre deg trygg og profesjonell i utførelsen av barbererfaget.

Etter endt utdanning skal studenten inneha ett grunnlag for å utføre god behandling og service innen barberfaget. Utdanningen skal utruste deg til å utføre barberfaget på et høyere og eksklusivt nivå og kunden skal merke forskjell. Dette studiet vil føre til livslanglæring, økt inntekt- og kundegrunnlag i bransjen.

Ønsker du mer informasjon om studiet kan du ta direkte kontakt med Prosjektleder for studiet, Kjersti Terese Steinlund på e-post: kjerstiste@viken.no.

Se hvilke fagskoler som tilbyr utdanningen på høyre side