Fagskolen i Viken

Hos oss finner du studier innen alle fagretninger – tekniske fag, helse, oppvekst, reiseliv og ledelse. Vi utvikler studietilbud i nært samarbeid med lokalt næringsliv og kan tilby våre studenter etterspurt kompetanse og spennende læringsmiljø i våre moderne lokaler i Viken Fylkeskommune.

Norges største offentlige fagskole

Fagskolen har lange tradisjoner med å tilby utdanning til fagfolk. I 2020 ble vi, etter sammenslåing av fagskoler i fylkene Østfold, Buskerud og Akershus, til Fagskolen i Viken. Vår visjon er å løse Norges fremtidige behov for høyere yrkesfaglig utdanning, og som offentlig fagskole er vi stolt av å være Norges største – med over 2 400 studenter. Vi er opptatt av kvalitet i våre utdanninger og et nært samarbeid med yrkessektoren, slik at våre studenter får den nyeste og mest relevante fagkompetansen som etterspørres i markedet.

Våre fagskolestudier er korte, yrkesrettede studier som tas på heltid, deltid eller nettbaserte. I tillegg har vi modulbaserte studietilbud.

Nærhet til fagmiljøene.

Det er viktig for fagmiljøene å kunne oppdatere fagkompetansen i nærmiljøet. Vi har derfor 8 ordinære studiesteder i Viken fylkeskommune, samt flere lokalisert over hele Norge.

For mer informasjon, full oversikt over våre studiesteder og studietilbud; se vår nettside www.fagskolen-viken.no

Hvilket fagområde passer deg?

Finn studiet som passer deg i vår studieveileder ››