Logistikk og service i helsetjenesten

I framtidens helsevesen blir rett kompetanse på rett plass en stor utfordring. For å nå målene for kvalitet og pasientsikkerhet er det behov for dyktige fagfolk og helsesektoren har et stort behov for medarbeidere med kompetanse innen logistikk og service. En fagskoleutdanning i Logistikk og service i helsetjenesten vil bidra til å dekke en mangel på formell kompetanse innen området.

Det haster å utdanne denne faggruppen tilpasset et moderne helsevesen. Studiet rekrutterer studenter fra flere tverrfaglige faggrupper. En effektiv og korrekt logistikkhåndtering er en forutsetning for å sikre gode pasientforløp og er et viktig bidrag til å gi gode helsetjenester. Studiet utdanner reflekterte yrkesutøvere som forstår betydningen av effektiv og korrekt logistikkhåndtering og som har fokus på logistikk, service, fremtidens helsevesen, samhandling med andre yrkesgrupper, hygiene og praktisk smittevern.  Medarbeidere med formell kompetanse i logistikk og service er og vil være kritisk viktig dersom helsevesenet skal kunne effektivisere det daglige arbeidet og gi gode tjenester.

Se hvilke fagskoler som tilbyr utdanningen på høyre side