Bygg, anlegg, KEM og FDV, Ledelsesfag

Grunnleggende praktisk lederutdanning for bygg- og anleggsbransjen

Dette studiet i grunnlegende praktisk ledelse vil gjøre deg bedre rustet til å gå fra rollen som fagarbeider til å ha et lederansvar i bygg- eller anleggsprosjekter.

Datateknikk

IT-drift og sikkerhet

Fagfolk som kan planlegge, etablere, vedlikeholde og drifte stadig flere små og store IT-anlegg, er etterspurt arbeidskraft. IT-drift er et tverrfaglig fagområde i kontinuerlig endring og utvikling og krever oppdaterte og relevante utdanninger. Med dette studiet får du IT-kompetansen arbeidsgiverne etterspør.

Drift og sikkerhet

Programmering

Dette studiet er rettet mot programmering og vedlikehold av datanettverk og moderne informasjonssystemer med forretningskritiske datasystemer og e-handelsløsninger som sentrale emner. Du lærer objektorientert programmering og blir i stand til å bygge opp, vedlikeholde og videreutvikle avanserte datasystemer.

Ledelsesfag

Kjøkken- og restaurantledelse

Fagskoleutdanning i kjøkken- og restaurantledelse skal bidra til å sikre serveringsvirksomheter kompetente ledere, som kan medvirke til godt arbeidsmiljø, bedre kvalitet, og høyere lønnsomhet i næringen, mangfold og bærekraft.

Veiledning av lærlinger – for instruktører og faglige ledere – med ansvar for opplæring i bedrift

Skal fag- og yrkesopplæringen få det løftet som både myndigheter, skoler og bedrifter ønsker, må lærlingeordningen styrkes. Mer kompetente veiledere øker bedriftenes evne til å opprette lærlingeplasser, og det øker kvaliteten på opplæringen.

Mellomlederutdanning - Byggdrift og eiendomsservice

Økonomi og ledelse

Norske bedrifter, både små, mellomstore og større, har et stort behov for mer kompetanse innen økonomi og ledelse. Dette praktisk orienterte studiet er spesielt tilpasset deg med yrkesfaglig bakgrunn, men alle videregående utdanninger gir grunnlag for opptak.

Praktisk lederutdanning

Ledelse har vært et naturlig fenomen i menneskelivet til alle tider. Gode fagarbeidere blir ofte tildelt en lederrolle med tilhørende krav og forventninger, men hvordan gå fra rollen som fagarbeider til leder?

Grunnleggende praktisk lederutdanning

Mellomlederutdanning – Renhold

Det er stort behov for mellomlederutdanning i drift- og servicebransjen for å dekke behovet for kompetanse innen digitalisering, bærekraft og mellomledelse. Markedet for drift- og servicetjenester er stort og voksende. Seriøse og kompetente aktører i denne bransjen er vesentlig for at næringsliv, offentlig virksomhet og kulturliv skal kunne utføre sine primæroppgaver.

Verkstedsledelse

Verkstedsledelse gir deg kompetanse til jobber som verkstedleder, verksmester eller formann for en mellomstor bilbedrift. Studiet gir deg også større mulighet for jobb som bedriftsleder, ettermarkedsleder, gruppeleder, ansvarlig for verksteddrift og kundebehandling. Du får også teorien du trenger for å få mesterbrev.

Mellomlederutdanning – Kantine og servering

Ledelsesfag, Frisørfag

Økonomi, ledelse og markedsføring for frisører

Dette studiet gir deg kunnskaper og ferdigheter innen ledelse, økonomistyring og markedsføringsledelse (LØM). Studiet er et godt utgangspunkt for deg som ønsker å starte opp med en egen virksomhet eller et nødvendig faglig grunnlag for deg som allerede er leder i en frisørbedrift.