Studiekatalogen for 2017-2018 er klar!

Lyst til å lære mer om elektrofag, rusomsorg og psykisk helse, sauehold og naturbaserte råvarer? Eller hva med datateknikk, barn og oppvekst, natur- og kulturbasert entreprenørskap?
studiekatalog_2017
Tar du fagskoleutdanning, får du en kompetanse som er sterkt etterspurt. Finn og velg et av våre fagskolestudier - det vil legge grunnlaget for en spennende karriere, bedre lønn og nye utfordringer innen ditt fagfelt.

Studiekatalogen for de seks offentlige fagskolene på Østlandet er innholdsrik lesning. Og særlig interessant bør den være for alle med yrkesfaglig utdanning, med fagbrev eller med jobberfaring som kan kvalifisere til opptak. Fagskolestudenter er attraktiv arbeidskraft, utdanningen er gratis og den nye katalogen viser at mulighetene er mange for dem som vil øke sin kompetanse.

Den 80 sider store katalogen har fire hovedkapitler: Tekniske fag, helse- og oppvekstfag, landbruksfag og andre fag. Innenfor hvert av disse fagområdene finnes det en rekke studietilbud. Fagskolene, som finnes i fylkene Østfold, Vestfold, Telemark, Buskerud, Hedmark/Oppland og Oslo/Akershus, tilbyr både heltids- og deltidsstudier. Nettbaserte studier, ofte kombinert med samlinger, blir stadig mer populære, de gjør det enklere å kombinere jobb og utdanning.

Studiene i katalogen begynner høsten 2017. Søknadsfristen er 15. april, den er felles for alle skolene. Etter denne datoen kan det søkes om restplasser - da direkte til den enkelte skole.

Katalogen finnes både i papirutgave og elektronisk. Papirkatalogen er utstyrt med fargemarkører for enkel orientering. Ta direkte kontakt med en av våre fagskoler for å få tilsendt ditt eksemplar i posten.

På skjerm kan katalogen leses her

Informasjon om fagskolenes utdanningstilbud høsten 2017 finner du også på våre nettsider (altså der du er nå) under menypunktet "Studier".